Tuesday, August 16, 2011

seandainya..



seandainya suatu saat nanti aku akan kehilangan nikmat yg telah Engkau berikan kepadaku, aku bermohon agar Engkau kuatkan diriku. kerana aku tahu, Engkau menyayangi org yg byk diberi dugaan.
namun seandainya suatu masa nanti, Engkau membiarkan aku mencintai hambaMu hanya untuk sementara waktu, Engkau tunjukkanlah kpd ku jln yg benar. agar cintaku pd hambaMu tidak akan mulai layu..


sesungguhnya aku tidak sanggup menghadapi kehilangan. aku tidak cukup kuat untuk menghadapi kehilangan. kerana aku terlalu menyayangi hambaMu. namun aku tahu diriMu memberikan dugaan bukan yg melampaui apa yg aku tanggung.


seandainya ditakdirkan aku kehilangan hambaMu yg aku cintai pd saat ini, aku hanya mampu mengharapkan keajaiban dlm diriku. agar dikuatkan ketabahanku. mungkin suatu masa nanti Engkau akan mengurniakan apa yg lebih baik berbanding apa yg aku miliki pada masa kini.
seandainya suatu masa nanti cinta yg aku miliki kini pergi, aku tidak mampu mengenang lagi. kerana aku tahu Dia maha mengetahui. dan aku tahu jodoh di ketentuan ilahi..



p/s :wahai hambaMu yg aku cintai,
ketahuilah aku sgt menyayangi mu.
dan aku tidak sanggup untuk
kehilanganmu..

No comments:

Post a Comment